Pages

Sunday, October 18, 2009

Smokin' girl

"ko dh stop smoke erk?..''

"lom lg r wei, aku kurangkn ckit jew, sbb dy x tau yg aku smoke"


"cm ne ko ley terjebak nk smoke ni erk?..''

dgn penuh bangga bdk ni pn menjawab "ex aku yg ajar..aku rse puas tau dpt smoke ni.."

''ko taukn smoke ni bhye tuk kesihatan ko..''


''bkn aku nk bangga r kn, skunk kn dh jd style girl smoking..aku tau bahye tuk kesihatan,well..aku dh ketagih beb..x ley nk stop dah..


perbualan ni aku terdegar dlm bus..odw nk balik kolej melati..aku hanya mendengarkan perbualan 2 girls yg x disedari oleh mereka yg sebenarnye suara dowg telah kedengaran oleh sume owg dlm bus..well,sume penumpang bus ley jadi saksi..hek3..aku sempat menjeling kearah tuan empunya suara..then aku tgk cara perbualan dowg..mmg penuh dgn rse bangga dri menceritakan benda yg mengaibkan diri..(bg aku r)..hmmm..aku bkn ape..i2 hak dowg nk smoke kew pew..
bg pendapat aku,kita gadis melayu x manis r klu owg tgk kite smoke..ape ntah lg nk membanggakan diri bercerita ttg keaiban diri sendiri...kemana hilang budaya melayu dlm remaja malaysia sekarang..
patut ke kita seowg melayu membanggakan diri dengan mengamalkan gaya hidup barat yang sah2 dilarang sekali dlm agama kita..
as an example, girl td dah tau smoking membahayakan kesihatan but still mengamalkannya lg..so, ianya timbul dlm diri kita sendiri..adakan kita tak de jati diri yg kuat sampaikan kite begitu rapuh n senang terpengaruh..dalam hal ini sape yg patut di persalahkan..parent?kwn?diri sendiri?

jwpn aku senang jew.. ''no komen''..wihihihihihi..

"ske ati kowg r nk wt pe pn.."
ni r jwpn masyarakat sekarang..smpai ble benda ni akan berlarutan aku pn x tau..semua owg hnya mengambil ringan jew benda ni..(tp,x de r sume..tpu sgt r aku ni..adeh..hox3)
bg aku..banda yg paling penting dlm hidup ialah "nawaitu"@"niat"..
klu kt berpegang teguh pada niat asal insyaallah kite takkan terpesong jauh..

adoi panjang berjela lak aku memebebel hari ni..
sorry klu de sape-sape yg terasa..ni hanya luahan pendapat aku..kitakan negara dimana rakyatnye bebas tuk bersuara..aku hanya menyurankan pe yg benar bg aku..terpulang pada individu nk make judge..k..
bye..

No comments:

Post a Comment