Pages

Saturday, October 17, 2009

Super Junior..sape erk???


De sowg classmate aku yg excited sgt bercerita tentang Super Junior ni..actually aku x kenal pn sape "dowg ni"..famous sgt kew..huhu..
so aku pn pn cari r information pasal dowg ni..cari punye cari then bru aku tau sape dowg ni sebenarnye..jeng-jeng-jeng..
Super Junior adalah sebuah boy band yang berasal dari seoul,South korea. dowg ni juga di kenali sebagai SJ atau SuJu(슈주). di manage oleh SM Entertainment pada tahun 2005 lg..dh lme gak r..huhu..Super Junior terkenal kerana dowg merupakan boy band yang memiliki bilangan ahli kumpulan yang agak besar..(terbesar di dunia 2..peh..caya r..)..jumlah ahli kumpulan boyband ni adalah seramai 13 owg..sume kacak-kacak n cute-cute belaka..(x bape kacak n cute pn ade gak..wahahaha)..group ni terdiri daripada Leeteuk (the leader), Heechul, Han Geng, Yesung, Kang-in, Shindong, Sungmin, Eunhyuk, Donghae, Siwon, Ryeowook, Kibum, dan Kyuhun. Manakala Chinese member, Han Geng, yang telah di pilih daripada tiga ribu applicants, melalui auditions yang dilakukan oleh SM Entertainment in China pd tahun 2001.
Single pertama yang melonjakkan nama band mereka naik adalah

"TWINS (Knock Out)"

dan sekarang dowg telah di kenali di mana-mana terutamanya m'sai(kot la..hihi) dgn single

"SORRY SORRY"

슈퍼주니어3집_SORRYSORRY_뮤직비디오

No comments:

Post a Comment